Friday 22 June 2012

Episod 19: Bye-Bye Final Exam, Hello Makanan

Assalammualaikum kwn2...
Dah pagi buta ni.,x reti nak tido pe mata aku ni? Aku dah terbiasa lak tido lewat setiap hari..ni suma 'study late nite for exam' pnye pasal. Now, syukur Alhamdulillah sume dah berakhir(wat masa ni je laa..).


Susah kott final kali ni, tapi peduli ape, tawakal je laa..dah berusaha. :D

Sempena abis exam, mmg bese la kalo korg "hadiahkan" diri sendiri sebuah percutian, makanan, perlepakan dan seumpama dgn nya la kan. Kadang2 ada plak tu yang dh abis exam,balik umah trus tido, bukan pe..nk cover dah berhari2 dah x tido an.hehe. (cam aku.haha.) 

Actually aku mmg suke amalkan sikap 'reward ourself after finishing something'..cam keje tutorial ke ape ke, kalo aku dah siap satu soalan, karoke dulu smbil main gitar. Dah settle soalan dua, main gitar. Lepas soalan tiga,cari kord lagu. Done soalan empat, main lagu baru lak. Keadaan ni akan go on smpai aku rasa penat nk tido. Slalunye keje aku lmbt abis, tapi x kisah la kan..janji fully faham ape kejadah keje yg aku wat. :)

Nak crita 'reward-reward' yg aku dgn member roomates@classmates aku wat mmg terlampau bnyk! So aku pilih satu section yg paling aku suke time2 aktiviti camni iaitu, PART-PART MAKAN! :D


Antaranya:

1) Goreng Sampai Hangit Bersama Budak2 BEU.

MENU
Keropok Lekor Secukup Rasa
Sosej Sorlinaz
Minyak Masak Satu paket
Kuali Memasak Versi Palapes
Air Kelapa Cilok

Lepas panaskan minyak,potong sosej,kopok lekor..sume tu kita kasi sumbat je dlm Kuali Memasak Versi Palapes ni.

Dalam hal ni, kerjasama amat diperlukan yee..

Buat keje dengan pnuh riang!
Sebenarnya bdak2 ramai kat bilik ni, tapi ruang x cukup an nk tolong...terpaksa la ktorg tolong tgk je. kehkehkeh.

Masing2 kelaparan nk mampus selepas menunggu makanan siap hampir 3 hari! (tipu je la gile.)
Dah siap bleh la trus hidang, makan ramai2! :D



2) Operasi Habiskan Baucer Domino's.

MENU
Dah Sah-Sah Pizza Domino's -__-"
Air Pepsi, Revive
Setelah lama menunggu, sampai gak order ktorg. (Large-5, Regular-6)

Sebelum makan, cabut dulu kupon-kupon yg kat atas kotak pizza, supaya leyh guna lg utk sem depan. 

Ni la kupon-kupon yg sempat dicarik dgn rakusnya sbb dh x sabar nk makan..
 (aku pun xtaw apahal la gmbr ni cam rosak -_-)

Menara Domino's 11 tingkat yg menunggu masa nk masuk dalam mulut ktorg! 


"waaarrrgghhhhh!! Sedap gak kotak ni!" berkata makhluk bernama Khairul Hafizi.

3) Majlis Kesyukuran After Final Exam.

MENU
Steambot
Steambot
Steambot....

First time nak makan steambot, aku jd blur.."apahal la brader ni sapu mentega je utk ktorg? -__-"
Baru aku taw, utk panggang rupenye. heh heh..

Lagi sekali; Dalam hal ni, kerjasama amat diperlukan yee..
Sume excited nak masukkan mcm2 dalam sup2 panas tu..

Muka2 separa-kenyang, meja side kiri.

Muka2 separa-kenyang, meja side kanan.


Muka totally kenyang, meja side kanan. Pandai btol dorg wat muka kenyang...bgus2.


Muka totally kenyang, meja side kiri. Yg ni sume x pndai berlakon kenyang..padahal dah nk muntah makan steambot. wakaka.!

Takut dorg tambah lagi steambot, aku trus tutup api, takut pnye pasal.. hahaha.

Setelah bekerjasama habiskan pinggan terakhir, akhirnya side aku licin gak.
'Elakkan pembaziran, Jangan jadi kawan syaitan!'

Biar padan muka org kedai tu pening kepala nk kemaskan meja ktorg.kuikuikui.

Ni je la serba sikit yg aku dapat paparkan pasal aktiviti ktorg serumah@sekelas sepanjang tahun 1 pengajian kat U. Bnyak lagi sbnarnye, juz malas nk cari gmbr2 lama tu.hehehe.

"ohhhh serabut!! serabut aku tgk budak2 kelas aku ni! terpaksa aku wat gaya bangla dengan fixie untuk menunjukkan rasa serabut.."

Sekian je untuk kali ni..apa2 hal yang bez2 nnt aku post lagi k.hehe.. Chow!
Wassalam.. (^^;)








No comments:

Post a Comment