Wednesday 15 February 2012

Episod 18: Hari Keluar Bersama Yang Seronok! :D

Assalammualaikum kepada rakan2 yg dihormati dan dikasihi sekalian. Hari ini saya ingin menyampaikan sebuah cerita bertajuk: 'The Best Dating Ever' *apsal tjuk omputih lak. Ahh..lantak laa.. haha.
Drpd tajuk pun korg dah bleh agak ape aku nk crite ni kan? opp! stop2! Jgan muntah dulu..hehe. Here's the story begin:

1) Shopping:
Hari utk pulang ke U dh hmpir tiba,tapi apa2 barang pun x beli lg ni. So,sape lagi aku bleh ajak melainkan SIPUT aku tu. hehe. Ktorng pun wat la plan utk Shopping kat Berjaya Time Square. Yg klakanye, si SIPUT ni first time gi TS! haha! :'D
Sampai kat KL Sentral tu kene la jalan sket nak gi stesen monorel. Msuk je monorel,dia ckp ni first time dia naik monorel! *sumenye first time ni. hehe.

Ni la entrance Times Square.

Bangunan Times Square yg dilihat dari jauh.
Nak dipendekkan crite.
So,kat TS tu aku dapat la beli baju(x2) dan seluar jeans(x1). Tu pun setelah setelah penuh aksi2 pukul-memukul, rajuk-merajuk, hepy-menghepy,n mcm2 lagi lah antara aku ngan SIPUT tuu.. huuuu... *jangan muntah.


2)Lapar:
Haa..bile dah lapar ni kene la makan ye x? X kan nk gi mencangkul la kan? Aishh..terbuat lawak bodo kat sini. hehe. :)
Sebelum tu nk tanye lah ni. Korg pernah makan x kat restoran melayu yg harga cam bajet2 Hotel? Ok,ni aku first time makan kat kedai makan yg mahal gile2! Nama restoran tu Rasaq Utaraq(sila buang huruf 'q'). *takut kene saman,hehe.
Ok kitorng msuk je nk survey kedai tu,dgn pantasnye sorg mamat bernama 'Ronaldo'(bukan nama sebenar) bertanya dgn sepantas kilat: "Encik selamat datang ke **** *****. Nak duduk di dalam atau di luar di luar untuk smoking area." *sila baca ayat di atas ni dgn sepantas kilat.
Lepas tu,dia bg ktorg tgk menu. Mak datuk! Mahal nok mapuh! Aishh..si SIPUT ni plak cadangkan utk ktorg lari je.*haha. Tapi alang2 dah msuk tu aku ckp try je la,aku bayar jgn risau. -_-"
Bincang punye bincang punye bincang punye bincang...*brape bnyk daa. So,finally ktorg decide nk makan:
Nasi Beras Wangi.RM3(x2)

Ayam Rendang apa ntah.RM14.80

Kailan Goreng Ikan Masin.RM9.80

SIPUT minum: Sirap Selasih Laici.RM5.80

Aku minum: Cincau Mata Kucing.RM5.80

Semua tu terdapat disini! =="
Ok. Air smpai dulu ktorng rasa. Puiiiii..x setanding langsung ngan harga! Nasi lak smpai. Mmmm..nasib baik sedap. *tapi nasi seciput tu x ckup. :"(
So total ktorg makan ni pun korg bleh la kira sendiri ye..huuhhuu. Alhamdulillah dapat makan~
Aku trus bg nama baru kat tmpt makan ni: 'Restoran Hotel La Sangat'. Best x? :D


3)Shopping lagi:
Sebenarnya aku dah agak penat. Tapi aku fikir2 balik,ni la last aku jmpa SIPUT sbelum kene balik U nnt. So,ktorg pun truskan perjalanan lagi ke Shah Alam utk gi Sunway Pyramid lak,bagi meneruskan misi 'Shopping'. hehe.
Ini pun sbnrnye first time aku gi Sunway Pyramid.
Ni la rupanya Sunway Pyramid time malam.
So adil la; SIPUT first time msuk Times Square,aku lak first time msuk Sunway Pyramid. :)
Sampai je sana dah malam. Lebih kurg pkul 8.00pm. Kali ni kakak SIPUT and sorg kwn dorg ikut skali pegi Sunway Pyramid. So,kami ber-empat pun dah smpai dalam tu,maka berpecahlah kami sbb masing2 ada brg2 sendiri yg nk dibeli. Yg aku lak still mood nk beli baju(lagi!). X puas kat Times Square petang td. :)
Tgh2 pusing dalam tu baru sedar yg dah pkul 9.00pm,n satu hape brg pun x beli lg! *Sunway Pyramid tutup pkul 10.00pm.
So ape lagi, aku ngan SIPUT pun cepat2 gi ronda merata tmpt nk cari kdai baju yg best. Akhirnya jmpe kdai yg agak murah(rasanya yg paling murah dalam Sunway tu lah.). Tercapai gak hajat nk beli baju(x2). Hehehe. :D
Ada lg sket masa sblum tmpt tu tutup,aku n SIPUT gi la makan dulu. Aku ternampak A&W. Dah lama teringin nk makan tu. So,tanpa melengahkan masa yg hmpir suntuk tu,ktorg makan je situ,asalkan kenyang,hehe.
Baru aku taw, A&W ni lbih kurg MCD je. Ktorg pun bedal la makanan2 kat situ:
SIPUT makan: Double Deluxe Combo.RM9.75

Aku makan: Double Mozza Burger.RM10.95
Ktorg pun makan laju2.haha. Perut dah lapar sangat! *korg perasan x apa2 perbezaan kat 2 menu ni? harga n nama je lain,sengal betol! -_-"
Lepas makan ni bergegas la ktorg kuar,pasal Mall pun dah nk tutup dah. :S (X sempat nak jalan2 lagi..pffttt~)
So,berakhir la 'best dating ever' ktorg. :D  Dan ktorg pun balik la umah masing2.
Aku sampai umah.(approximately 12.00am)
SIPUT sampai umah.(approximately 1.30am)


P/S: 
*semua gambar2 di atas 'dipinjam' dari Google*
 *adegan2 or gmbr2 sbnr ktorg di sana x dapat dipaparkan atas sbb gmbr aku buruk*
*aku dapat beli baju(x4) and seluar jeans(x1) spanjang trip ni*
*terima kasih sbb membaca! :)*

3 comments:

  1. haha giler punyer shopping. untonglah blh heret siput tyme ko nak shopping bagai kann.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiranya ni heret smbil dating la ni.. 2 in 1. hehe...

      Delete
  2. xyah la siap google gamba kn..asal ko x google gmba siput sekali? HAHA

    ReplyDelete